onsdag 27 juli 2011

Bröllop, Skåne,Norge och äntligen hemma

Som ni nog märkt så var det ett tag sen jag skrev, detta beror på så många anledninngar. Eller nej egentligen inte. Det beror på att vi har haft ett bröllop där jag agerade fotograf och Rikard var toastmaster och vi har haft en veckas semester nere i Skåne.

Nu är vi hemma igen, kom hem i måndags. Har haft en underbar vecka i Skåne, dock som alltid har vi inte hunnit med att träffa alla som det var tänkt. Däremot så har vi hunnit träffa några av dom vi inte hunnit träffa på många år vilket var helt underbart!

Tyvärr fick semestern sig en liten svacka iom tragedin i Norge. Helt otroligt fruktansvärt, precis som alla andra terroristdåd som sker runt om i världen. Jag tror att det som gör att det känns ännu hemskare än i vanliga fall är att det är så många unga som fått avsluta sina liv på ett så kallhjärtat sätt.
Däremot tror jag att vi måste inse att ännu mer hat och förakt inte kommer hjälpa oss att få en bättre värld utan det måste vara kärleken som segrar. Vi har tillräckligt med hat i världens så det räcker. Börjar vi hata och förakta så är vi inte ett dugg bättre än "andra sidan". Ger vi efter för hatet så vinner ju människor som Anders Behring Breivik. Det är inte han som ska bli ihågkommen och ha rubrikerna i tidningarna, han ska vara en liten j*vla parantes nånstans. De namn och ansikte vi ska minnas från den här (och alla andra hemska dåd) tragedin är alla hjältar och alla offer. Varför ska han få som han vill, hela världens uppmärksamhem medans alla oskyldiga ska bli siffror??
Låt kärleken vinna över hatet, vi är fler och starkare det är jag helt övertygad om. Låt oss enas och visa vår kärlek till varandra och till mänskligheten istället!!!!!  <3

Bröllopet var fantastiskt! Bilder kommer senare, måste ge dom till brudparet först förstår ni! Har redigerat alla bilder nu, allt som allt kommer dom få ca 370 bilder av mig. Då är det fotograferingen, vigseln och festen. När jag började var det över 700 bilder. Tagit sin lilla tid men jag tror och HOPPAS att dom kommer bli nöjda, iaf med nån av alla bilderna :)
Brudparet var så vackra, och vigseln var jättefin med vacker sång och musik. Festen var jättetrevlig, fina tal och överraskningar till brudparet. Kärleken bara sprudlade, precis som det ska på ett bröllop!

På tal om bröllop, fick vi en trevlig lite överraskning i brevlådan igår, min bror och hans fästmö bjöd oss på bröllop!! Det ska bli så kul, kommer dock ha en ganska nyfödd liten bebis (max 2 månader gammal) så blir inget festande för mig men ska bli kul att få se dom iaf. Tänker inte säga att jag haft det på känn, för jag hatar när folk säger så till mig...eller jo det tänker jag faktiskt. Jag sa till min kära make för nån månad sen att jag trodde dom skulle gifta sig snart. =)
Men som sagt jättekul för er Rickard och Pernilla!!!! Grattis igen!! <3

Nu sover min älskade prins, mannen klipper gräset och jag sitter här, hoppas på att solen ska fortsätta skina så det blir några grader till i poolen. För idag tänker jag bada!!! =)

Som jag skrev igår så är jag i vecka 32 nu, inte alls långt kvar nu, helt otroligt vad tiden går fort. Jag kan inte rikigt fatta att vi snart är i mål. Känns overkligt och häftigt. Ska bli spännande att se vad det blir för en liten parvel, och om h*n kommer innan eller efter BF. Får gärna komma lite innan, så tråkigt att gå över tiden, fast huvudsaken är att h*n mår bra! Vi har ju fortfarande inget pojknamn, så som vanligt får ni gärna komma med förslag. Mina favorit förslag är Dexter och Maximilian, men fått blankt nej av min kära make :(

Nej vet ni vad, nu måste jag göra nått jag gör hela tiden nu för tiden, KISSA. :p

Var rädda om varandra!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar