måndag 30 juli 2012

Spontan helg

Som ni kanske märkt så har det varit dåligt med inlägg i bloggen över helgen. Detta beror på att vi (Läs JAG) fick ett ryck i lördags. Rikard fick oväntat ledigt på lördagen så när han stod och gungade barnen i trädgården så bestämde jag mig för att vi skulle ta bilen och bege oss till Helsingborg. Vilket vi gjorde, snabbpackning och sen begav vi oss.

Vi åkte direkt till mormor på Pålsjö Park. Det gjorde lite ont i hjärtat att träffa henne, samtidigt som det var otroligt skönt att just få träffa henne. Önskar att jag bodde närmare så jag kunde hälsa på henne mycket oftare. När vi kom, hade dom tränat henne hårt under hela dagen, så hon var väldigt trött. Caspian var nyvaken och blyg så han ville sitta i Rikards knä hela tiden. Lilla pluttas. Mamma var med och hälsade på mormor.



Vi åkte sen hem till pappa och där mötte Patrik och Emmy upp oss. Vi grillade och pratade en massa. Caspian han lekte som vanligt med alla pappas bilar och lego. Patrik och Emmy skulle bara "förfesta" med oss för dom skulle ner till Helsingborgs-festivalen sen. Efter några "Slemmy-drinkar" så slutade det med att klockan var 3 på natten och dom gick hem istället :) Vilket jag tyckte var bra för vi hade det skit kul :) Emmy är härmed min privata drinkblandare ;)




Igår var det dags att åka hem, men innan dess bestämde vi oss efter mycket om och men att ta båten över till Helsingör och sen köra kustvägen till Köpenhamn för att ta bron över och köra tillbaka till Helsingborg. Pappa hängde med, vilket jag tycker var skönt för det slutade, ganska direkt efter båten, att alla i baksätet somnade. Pappa och jag underhöll varandra som tur är. Jag trodde inte jag skulle orka köra hela vägen eftersom jag enbart fått sova 30 min på natten. Fast det gick jätte bra, var inte ett dugg trött. 







Vi åkte sen hemåt, stannade i Norje och överrraskade Richard som fyllde 30 igår. Dom var på väg hem från legoland och vi möttes upp i Norje, vi hade tårta med oss. Det var tänkt att det skulle vara en överraskning för Richard, fast vi vet inte riktigt hur mycket överraskning det blev till slut :p Spelar dock ingen roll. Barnen badade och hade kul. Det var super mysigt!!!









Nu ska jag plugga, om jag inte somnar i böckerna.. 



1 kommentar:

  1. DAGENS BLOGG, var gärna med och få länkning till mina 100+ och stigande läsare!

    Hoppas du får en härlig dag :)

    Vill även tipsa dig om en helt grym klädbutik på nätet www.locolife.se Du får även 10% Rabatt på VARJE vara om anger rabattkod ENMAMMASLIV

    SvaraRadera