fredag 3 augusti 2012

lägga ut ALLT?

För ett tag sen såg jag något på FB som fick mig att undra lite, såg en bild på FB som jag aldrig trodde jag skulle få se på ett sånt ställe. Det spelar egentligen ingen roll vad det var för bild, utan min fundering är helt enkelt. Ska man verkligen lägga ut ALLT på nätet?

Jag säger inte att jag är "bättre", jag skriver här på bloggen och lägger ut massa bilder. Däremot har jag den senaste tiden, minskat och nästan helt slutat lägga ut bilder på FB. Fråga mig inte vad skillnaden är egentligen, för det kan jag inte säga. Jag har alltid varit väldigt aktiv på just FB skrivit mängder med statusar och lagt in mängder av foto. Den senaste tiden har jag som sagt minskat det.

Jag tycker det känns lite jobbigt när folk lägger ut precis varenda del av sitt liv på det sättet, lägger ut bilder på precis ALLT. Finns det ingen gräns längre på vad som är "privat" och vad som är på nätet? Är det verkligen meningen att vi ska utlämna oss på det sättet helt och hållet?

Kanske är så att jag börjar bli gammal och grå och att det är därför men det känns inte bra att ungdomar utelämnar sig 100% på det sättet. Känns som om det kommer kunna ställa till det om några år. men vad vet jag.

Lite otäckt kan jag tycka det är att vissa människor plockar fram mobilen och skriver statusar gång på gång samtidigt som dom är med om något väldigt tragiskt. Varför har det gått så långt att vi inte kan låta bli att gå in på FB, vad som än händer?? Är det så viktigt att meddela världen konstant och direkt vad som händer i ens liv??

Vet egentligen inte vad jag vill säga med det här förvirrade inlägget. Vill nog mest bara att vi alla tänker oss för en eller två gånger innan man lämnar ut varenda detalj av sitt liv.

Äh ska sluta gnälla.

Lev väl mina vänner!!!

1 kommentar:

  1. Nej dina tankar är väl värda att ta tillvara på. Släck internet och mobilnät i 2 veckor och se hur många människor som får totalt psykbryt. Det har skapats ett beroende som vi egentligen inte behöver och JAG tror inte att det är hälsosamt.

    Just det fallet du talar om är så jävla absurt så man blir mörkrädd. Sitter du i en situation där det handlar om liv och död, så inte fan i helvete plockar du upp mobilen och uppdaterar din status var 5:e minut. Snacka om att söka uppmärksamhet.

    VAR REDI!

    SvaraRadera