måndag 20 juni 2011

Helg, besök x 2

Hej hej!

Helgen är förbi och det är midsommarveckan redan. Usch vad tiden går fort! Tycker det är lite jobbigt, vet inte vart alla dagar tar vägen.. Fast samtidigt så går den väldigt långsamt. Kan det vara så? Allt annat i livet går fort just nu känns det som förutom graviditeten, för med den känns det som en evighet tills den 26 september. Livet är bra lustigt ibland eller hur..

I helgen var mamma och Michael här. Det var kul, dom kom i fredags och både Caspian och Zlatan blev glada när det hoppade ut två hundar från deras bil. Osborn och Siri hade hängt med dom hit.
Osborn har blivit så himlans gammal, känns som om man bara väntar på att han ska somna in, fast det hade nog varit skönt för honom. Han har så himla ont i sin kropp. Var väldigt passiv hela helgen, låg mest still och vilade. Kom någon av hundarna eller Caspian lite för nära så skällde han till för det gjorde ont i honom :( Gamle man, känns som igår vi var och tittade på honom hemma hos Pia. Då var han bara en liten valp.

Idag kommer pappa hit, ska bli kul att träffa honom. Han stannar hela veckan, ska fira midsommar med min lilla familj. Det gillas massor!!!!
Dock vet jag inte hur mycket jag kommer att medverka på hela helgen då jag jobbar. Än vet jag inte hur jag jobbar mer än att jag jobbar kväll på torsdag. Resten av helgen får vi se, hoppas på att få veta nått snart.

I fredags fick jag ett brev från FK. Inget brev jag blev glad över precis. Blev nekad havandeskapspenning (ja det heter inte så längre jag vet men för mig heter det så :p ), pga att papprena om "omplacering" från chefen inte kommit in i tid och därför fick jag avslag. Snacka om att jag fick panik!!!! Ringde direkt till dom och bad om hjälp, om jag kunde göra en ny ansökan eller nått sånt. Fick bara ett snorkigt svar från kvinnan jag pratade med att någon från den avdelningen skulle ringa upp mig NÅN dag så jag fick vänta tills dess. Hoppas nu dom ringer upp mig snart, så jag får nått svar nån gång. Vet inte hur fan jag löser det annars...kan nog lugnt erkänna att paniken inte rikigt lagt sig än.. men hoppas på det bästa.

Blev även i fredags fortsatt sjukskriven 50% fram tills den 8/8 (då min havandeskapspenning skulle börja). Det känns tråkigt fast samtidigt lite skönt, jag klarar ju av att jobba nu när jag e sjukskriven och visst jag har ont. Fast jag har inte så ont att jag inte kan röra mig eller gråter bara jag tänker på att förflytta mig. Så det är ju det bästa det vet jag, däremot så hade jag ju planerat att jobba fullt ut tills min semester denna gången. Jaja man får inte alltid som man vill här i livet :)

Nej nu ska jag försöka fixa till mig innan min pappa kommer! *längtar*

Puss på er
// Katinka

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar