onsdag 17 augusti 2011

besök av pappa, gravidmage och tankar

I helgen hade vi besök av pappa, det var skönt att träffa honom igen. Saknar familjen så det är skönt när dom kommer och hälsar på.
Vi gjorde inte så mycket utan tog det mest lugnt och bara umgicks. Härligt!!!! Hade hoppats på fint väder så pappa fått testa vår pool men det sket sig :( får bli nästa gång :p

Igår gick vi in i vecka 35 (34+0), så nu är det inte alls långt kvar. Åh vad jag längtar nu. Jag mår ganska bra. Foglossningen och ischias är underkontroll just nu, känns bra. Dock är jag ju inte så himla smidig och det börjar bli tungt. Hälsbrännan ska vi inte tala om, igår tror jag att jag drack samarin 100 gånger...kanske inte riktigt men nästan. Trött är jag ju med, kramper i vader och fötter om nätterna och vätskefyllda fötter. Visst låter det jobbigt och gnälligt? Fast alla dessa "problem" är ingen fara, det är jobbigt men värt varenda liten sak :) Det känns jobbigt fast inte JOBBIGT..hmmm det var ju logiskt? Äh jag vet inte hur jag ska förklara det men som sagt det är bara småsaker som inte är så farliga som det låter. Jag njuter just nu av att vara gravid. Älskar att vara gravid, för jag vet ju vad som kommer efter graviditeten!!!

Tänker gör jag en massa just nu med, tänker på gamla minnen, gamla vänner, gamla upplevelser, nya upplevelser och nya vänner. Jag saknar många men framförallt är jag så otroligt glad över dom som finns i mitt liv idag. Dom vänner jag fått på "äldre dar" och dom som finns kvar sen barnsben, det är precis som vänner jag vill ha i mitt liv. Ni är mina stjärnor, ni är fantastiska!! Sen ska vi ju inte tala om min helt underbara make! Finns ingen som han, är så otroligt glad över att jag hittade just honom!!! Att vi sen har fått en så underbar son och väntar på att få lära känna ännu ett litet hjärta gör ju bara att allt är så mycket bättre!!! <3


Jag har ett bra liv, och jag är väldigt lycklig!!!

Här mina vänner kommer magbilder för v 35, hittade även bilder på min mage från samma vecka med Caspian, så jag bjuder på den med :)


Caspian v 35 (34+2)


v 35 (34+0)


v 35 (34+0)


v 35 (34+0)

Nån skillnad? Tror vi att det är en tjej eller pojk? Jag är säker på att det blir en tjej, undra om jag har rätt :p Ska bli så spännande att se vem det är som ligger i min mage och sparkar och har sig :)

Nu ska jag sluta tjata på er :p



2 kommentarer:

  1. Du har ett underbart liv och har så mycket att se framemot,förstår att du är lycklig<3 Det är härligt att vara gravid,har ju själv varit det några gånger,hihi:) Nu har jag barnbarn och jag älskar att vara mormor<3 Vi har så mycket att vara glada för och vi har det så himla bra:) Ta hand om din underbara familj och njut av livet<3 Det är så härligt att följa dej,har ju sett dej sedan du var liten,lycka till nu med guldklimpen i magen:) Många kramar Anki.Berg med familj

    SvaraRadera
  2. Naw du är så snäll Anki :) visst är har vi det bra :)) Kul att du läser min blogg :)
    Var rädd om dig!!!
    Kram

    SvaraRadera