torsdag 8 september 2011

bio, gravidbild och vändning av bebis...

Nu var det längesen jag skrev, och det har hänt mycket sen sist. Eller egentligen kanske inte så mycket men det känns som om det e mycket som hänt.

I helgen hade jag fixat så Caspian var hos farmor och farfar lör-sön. Jag hade städat hela huset och fixat biobiljetter till mig och Rikard. Så när han kom hem hade han ingen aning om något :) Vi hade en mysig em innan vi åkte till Kalmar för att gå på bio och sen äta god mat tillsammans i lugn och ro. Kändes väldigt konstigt att vara "utan" Caspian. Vi hade en underbart härlig kväll där vi bara tog hand om varandra. Vi fick sovmorgon, eller ja Rikard fick sovmorgon. Jag vaknade som vanligt tidigt och kunde inte somna om. Fast det gjorde inget :)
Härligt att åka och hämta Caspian på morgonen tänk vad man kan sakna sin son bara efter en dag :)

I tisdags gick vi in i vecka 38 (37+0), jag har ingen gravidbild från i tisdags för det hände lite annat så jag har inte orkat fixa det. Däremot har jag en bild från v 37 (36+4) så jag bjuder på den istället. Hoppas att ni överlever detta :)

I tisdags så hade jag en date med min BM, då upptäckte vi att bebis hade vänt sig och busungen låg nu med huvudet upp. Så helt plötsligt blev planerna för dagen helt annorlunda. Fick ringa dagis och säga att jag inte kunde komma och hämta Caspian kl 14. Gunilla hämtade honom när hon slutat jobba. Rikard fick ringa in Matz som kom och tog över i affären och Rikard och jag möttes upp sjukhuset. När vi kom upp på förlossningen så blev vi visade in i väntrummet. Där fick vi sitta i 3h innan jag började bli hungrig och gick och frågade personalen om dom visste hur lång tid det skulle ta innan vi fick komma in på ett rum för jag skulle behöva gå och fixa nått att äta. Vi kan ju lugnt säga att dom stackars tjejerna såg ut som ett gäng frågetecken. Dom hade ingen aning om vem jag var. Tjejen som tog emot oss hade inte registrerat oss eller ens rapporterat över att vi satt där.

Sen gick det snabbt, vi fick väldigt bra hjälp efter det och sen gick allt på ett löpande band. Vi fick träffa läkare och grejer och det beslutades att försöka vända bebisen (tur i oturen), det gick bra. Dom lyckades vända bebis nästan helt, huvudet ligger nu lite snett neråt, fast bättre än under höger bröst :p
Det var ingen skön behandling kan jag lugnt säga, gjorde förbannat ont. Fast det gjorde minst lika ont dagen efter och även idag. Är väldigt öm om magen, snygga blåmärken med ;p
Mina fina svärföräldrar ställde upp och hade Caspian över natten(tisdag natten alltså) så jag fick sova, vilket jag faktiskt fick med. Första natten på länge som jag faktiskt sov nästan hela natten. Vaknade några gången men kunde somna om!!!

Gårdagen var jobbig, jag var otroligt trött och mörbultad. Många tankar och känslor som dök upp med. Ska försöka att inte tänka på de negativa nu utan tänka positivt och hoppas på att allt kommer gå bra. För det SKA gå bra så är det bara!!!

Nej nu ska jag försöka göra nått vettigt..eller titta på tv ;)

Var rädda om er :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar