onsdag 20 juni 2012

Solig morgon..

..Ja vilken mysig morgon vi haft idag. Caspian vaknade tidigt, runt 5:30. Bad Rikard att läsa en bok för honom, men han la sig i vår säng och somnade innan han ens han avslut meningen sen fick vi väcka honom 7:22. Blev lite sen till dagis (som vanligt?) men inget allvarligt som tur var :p Vår lilla (stora) mysprins!! Elviran sover fortfarande. Jag är inte van vid barn som sover länge på morgonen, Caspian var aldrig sån när han var liten och knappt nu heller. Lilla Viran däremot sover gärna länge på morgonen, har hon ingen storebror som väcker henne sover hon gärna till 9-tiden :) LYX :)

Det ser ut att bli en fin dag idag, solen skiner och himlen är blå. Kan det vara så att sommaren är här? Jo jag tror minsann det :) Tråkigt nog hade jag planerat in att städa lite inför midsommar. Känns inte så motiverande idag men jag tror jag tar det nu på förmiddagen så kan vi mysa i solen i eftermiddag :)

Nu är min kära make flitig som tusan, han gav sig ut och sprang!! Jag tänker minsann inte vara sämre än han så jag tar en cykeltur idag istället. Får se om det blir inne eller ute, fast troligtvis blir det inne när Viran sover. Blir ev att gå upp och hämta Caspian på dagis idag med, får se hur landet ligger då.

Angående midsommar så har jag tack vare Linda (TACK!!) bestämt vad det blir för "drink". Så en sak är avklarad iaf :) Det ska bli kul det här det känner jag :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar