tisdag 17 juli 2012

Trappan

I vanliga fall vill Caspian i princip varje kväll sitta på trappan vid ytterdörren och vänta på pappa när han ska komma hem. Idag somnade Caspian i bilen hem från farmor. Han måste ha varit riktigt trött för han vaknade inte ens när jag bar in honom och la honom i hans säng, han sover dessutom fortfarande :)

I alla fall så satt jag på trappan innan Rikard kom hem och väntade på honom. Utan Caspian. Satt där och njöt av den fina kvällen och filosoferade lite. Tankarna gick mest till allt som har hänt än så länge under det här året. Skulle jag betygsätta år 2012, nu, så skulle de inte få sådär jätte högt betyg. Förstår inte hur 7 månader kan innehålla så mycket skit, på så många håll. Fast jag känner att med tanke på allt som hänt så MÅSTE resten av året bli jävligt bra. Det kan ju bara inte bli värre.. hoppas jag i alla fall.

Tro nu inte att det inte var en bra stund jag hade där på trappan, för det var en riktigt bra liten stund. Även om det till större delen var tråkiga tankar så är det något befriande med att sitta ute i friska luften med sina senapsgula byxor och filosofera!!! När man dessutom har ett sällskap bestående av världens finaste Elvira så kan det inte bli mycket bättre :)

Glöm inte bort att det är Loppis på lördag! Alla pengar går oavkortat till vår insamling på Cancerfonden (Se länk här till höger). 



Vill bara tillägga en liiiiten sak!!
Jag älskar min man! Så de så :) Snart har vi varit gifta 2 år och varit tillsammans i 10 år! 


Vi är ju bara sååå heta!! :p




2 kommentarer:

  1. Tänk vad olika år kan betyda för och vad man kommer minnas, du och din famil och släkt har fått ett skit år 2012. Medans jag är lycklig och mitt skit år var 2011, men jag insåg för ett tag sedan även om det är "RÖV" år så hade många studer som man kan minnas med glädje. Jag tror inget år kan bli helt bra, tyvärr finns det jobbiga saker som hela tiden kommer i vägen, att man ska behöva undra gårta och vara skit arg. Lyckan finns tyvärr inte 365 dagar om året, även om man vill det.

    SvaraRadera
  2. du har helt rätt min vän, visst är det så. Som du säger det är väldigt få år som är varken 100% bra eller 100% dåliga. Det finns en del av varje, varje år. Tyvärr är det bara så att när man är mitt uppe i det så ser man inte alltid dom bra sakerna som händer. Det är som du säger i efterhand som man ser det och som man kan tycka att året inte bara vara var skit utan delar av året var skit :)

    SvaraRadera